POZİTİF TEKNOLOJİ TİC. LTD. ŞTİ.
iTeam Apple Teknolojileri Marka Elçiliği Programı
Katılım Koşulları
Pozitif Teknoloji Tic. Ltd. Şti. (bundan sonra PT olarak anılacaktır) ile düzenlenecek olan
öğrenci elçi programı kapsamında, programın adı "iTeam Ambassador of Apple Technologies"
olarak belirlenmiştir. Bu programla, Türkiye genelindeki belirli üniversite öğrencileri
marka elçisi olarak seçilecek ve PT ile çalışacaklardır.
Programın temel amacı; Apple'ın marka bilinirliğini artırmak, elçi öğrencileri Apple ve PT
hakkında doğru bilgilendirmek, Apple ürünleri hakkında eğitim almalarını ve bu bilgileri
kendi yaşamlarına adapte edebilmelerini sağlamaktır. Böylece Apple teknolojilerinin nasıl
kullanıldığını göstermek ve yaymak hedeflenmektedir.
Marka elçileri aracılığıyla paylaşılan bilgilerin, özellikle hedef kitlelere etkili ve doğru
şekilde aktarımı ve sonuç olarak bu okullardan gelen satış oranlarının artırılması
amaçlanmaktadır. Başvurular için öncelikle bir web sitesi oluşturulacak, ardından sosyal
medya ve diğer mecralar üzerinden programın reklamı yapılacaktır. Başvurular, hazırlanan web
sitesindeki form sayfası üzerinden alınacaktır.
Başvurular sonucunda, aday öğrencilerle yapılacak görüşmelerin başarılı olması durumunda
seçilen kişiler, PT ile "marka elçisi" olarak çalışmaya başlayacaklardır.
Katılım Başvurusu
PT Marka Elçiliği için katılım başvurusu www.iteam.pt.com.tr adresi üzerinden, başvuru
formunda istenen bilgilerin eksiksiz doldurulmasıyla yapılacaktır. PT, gerekli gördüğü
durumlarda, elçi adayından veya marka elçisinden programa etki edeceğini düşündüğü ek
bilgiler talep edebilecektir.
Başvuru formunda girilmesi gereken bilgiler şunlardır:
- Kişinin adı ve soyadı
- Üniversite e-posta adresi
- Telefon numarası
- Cinsiyet
- Doğum tarihi
- Okuduğu üniversite
- Bölüm
- Not ortalaması
- Mezuniyet tarihi
- Varsa okulda üye olunan kulüpler
- Neden PT elçisi olmak istedikleri
- Linkedin profili
- Instagram profili
- Tiktok profili
- Instagram takipçi sayısı
- Daha önce bir markanın temsilciliğini yapıp yapmadıkları
- Programı nereden duydukları
- Apple ürünlerini kullanıp kullanmadıkları
- Kullanıyorsa hangi ürünleri kullandıkları
- Özgeçmişleri (PDF olarak)
Not: Başvuru sahiplerinin aktif öğrenci olması gerekmektedir.
Ek Sosyal Medya Koşulları:
- Adayların sosyal medyaya ve içerik üretimine ilgili olması beklenmektedir.
- Sosyal medya hesaplarının gizli (private) olmaması gerekir.
Web sitesi üzerinden paylaşılan bilgiler, daha sonra PT tarafından KVKK (Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu) kapsamında saklanacak ve pazarlama, iletişim, satış, reklam vb.
faaliyetlerde kullanılabilecektir. Bu bilgilere göre adaylar ön elemeden geçecek, ardından
kendileriyle telefon ve e-posta üzerinden iletişime geçilecektir. Bu bilgiler, hem PT ekibi
ile paylaşılacaktır. Aynı zamanda yaratıcı ajanslarımızla da paylaşılma ihtimali
bulunmaktadır. Ön elemeyi geçen kişilerle sanal veya yüz yüze görüşmeler yapılacaktır. Bu
görüşmeden sonra seçilen kişilerle ayrıca görüşme gerçekleştirilecektir. Bu öğrencilerin
bilgileri sistemlerimizde yer alacaktır.
Bildirim Araçları
PT Marka Elçiliği programı hakkında bildirim ve duyuru yapılan kanallar; web sitesi, marka
elçilerinin cep telefonlarına gönderilen kısa mesajlar, WhatsApp, e-posta adresleri, PT
sosyal medya hesapları ile diğer yazılı, görsel, dijital ve benzeri bildirim kanallarıdır.
Bu yollarla yapılan bildirimler, marka elçileri için bağlayıcıdır.
PT, program duyuruları da dahil olmak üzere, her türlü bilgilendirmeyi sadece elektronik
ortamdan duyurma ve yazılı formatta bildirim yapmama hakkını saklı tutar. Marka elçileri, bu
kanallardan gelecek yeni bilgileri ve yapılan değişiklikleri takip etmekle yükümlüdür. Bu
bildirimlerin takip edilmemesinden dolayı PT sorumlu tutulamaz. Marka elçileri,
bildirimlerin herhangi bir sebeple kendilerine ulaşmaması nedeniyle uğrayabilecekleri
zararlardan dolayı, herhangi bir ad altında ödeme veya sair taleplerde bulunamazlar.
PROGRAM SÜRESİ VE GÖREVLER
Bu programın süresi 01.11.2025 - 31.10.2026 tarihleri arasında sınırlı olmak üzere
belirlenmiştir. Bu süre boyunca marka elçileri, Apple markasının tanınırlığını artırmak için
belirlenen iletişim mecraları ve çerçevesinde etkinlik ve programlara katılacaktır.
Marka elçileri, program süresince aşağıdaki görevleri yerine getirmeyi taahhüt eder:
Aylık içerik üretimi ve paylaşım
- Her ay toplam 15–20 adet içerik (Reels/Shorts + Story + Post karışık).
- İçerikler elçinin kendi hesabında ve program yönergelerine uygun biçimde Instagram'da yayımlanır.
- İçerik temaları: Apple teknolojileriyle üretkenlik/yaratıcılık, öğrenci hayatında kullanım örnekleri, ipuçları, kısa demolar, kampüs deneyimleri.
Aylık etkinlik planı
- Her ay 1 bireysel etkinlik: Elçi, kendi üniversitesinde Apple teknolojileri odağında bir mikro etkinlik/atölye/seminer düzenler.
- Her ay 1 kulüp iş birliği etkinliği: Üniversitedeki bir öğrenci kulübüyle birlikte etkinlik öneri fikirleri.
- Diğer elçilerin etkinliklerine katılım: Ay içinde diğer elçilerin uygun etkinliklerine destek/katılım gösterilir.
Toplantı ve lansman takibi
- Apple ve PT ile yapılan çevrim içi/yüz yüze toplantılara düzenli katılım.
- Apple lansmanlarını takip ederek yeni ürünleri öne çıkaran kısa içerikler üretmek.
Deneyim aktarımı ve kanıt sunumu
- Mac ve diğer Apple ürünleriyle günlük/kampüs yaşamında edinilen deneyimleri çevreye aktarmak.
- Her ay etkinlik ve içeriklere dair fotoğraf/video, katılımcı sayısı, etkileşim ekran görüntüsü vb. kanıtları PT'ye teslim etmek.
Performans Değerlendirmesi: Elçilerin devamı; aylık içerik adetleri,
etkinlik sayısı, içerik kalitesi, etkileşim metrikleri ve pt.com.tr'ye yönlendirme
göstergeleriyle değerlendirilir. Yükümlülüklerini yerine getirmeyen elçiler programdan
çıkarılabilir.
Marka elçisinin programa devam edip etmeyeceği, eğitim yılı içinde düzenli olarak yapılacak
performans takibi sonucunda değerlendirilecektir. PT, görevlerini düzenli ve eksiksiz yerine
getirmeyen elçileri programdan çıkartma hakkını saklı tutar. Performans değerlendirmesinde,
elçinin sene içindeki aktiviteleri, sosyal medya paylaşım kalitesi, paylaşımların aldığı
etkileşimler, proaktifliği ve www.pt.com.tr'ye satış için yönlendirdiği kişi sayısı göz
önünde bulundurulacaktır. PT bu unsurları toplu olarak değerlendirecektir.
KABUL VE BEYANLAR
PT Elçi programı, elçi ile PT arasında hiçbir surette İş Kanunu kapsamında süreli-süresiz,
belirli-belirsiz bir iş sözleşmesi değildir ve bu amaçla yorumlanamaz. Bu program kapsamında
marka elçisi, marka tanınırlığı için etkinlik ve programlara katılacak olup, bu kapsamda
kendisine herhangi bir ücret ödenmeyecektir. Marka elçisi, bu programdan başka hak ve alacak
talebinde bulunmayacağını, bu sözleşmenin bir iş ve istihdam sözleşmesi olmadığını peşinen
kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
Marka elçisi, etkinlik ve program kapsamında üçüncü kişilere telefon veya dijital programlar
aracılığıyla PT adına reklam amaçlı kısa mesaj, video, görsel vb. içerikler iletmeyecektir.
Elçi, bu tür içerikleri paylaşması gereken durumlarda, PT'den yazılı onay almak zorundadır.
Fesih, Askıya Alma, Marka Elçiliğinin Sona Ermesi
PT, Marka Elçisi ile olan iş ilişkisini herhangi bir sebep göstermeksizin feshetme hakkına
sahiptir. Marka elçisi, görevlerini düzenli olarak yerine getirmediği veya sözleşme
şartlarına aykırı davrandığı takdirde programdan çıkartılabilir. Bu durumda, kendisine
zimmetlenen ürün veya ürünleri tam, eksiksiz ve hatasız bir şekilde PT'ye teslim etmek
zorundadır.
Marka elçisi programdan ayrılmak isterse, ayrılma gerekçesini yazılı olarak otuz gün önceden
PT'ye bildirmek suretiyle talebini iletebilir. Ayrılma talebi PT'ye ulaştıktan 30 gün sonra
marka elçiliği sona erecektir. Marka elçisi, derhal fesih ile programdan çıkmak istediği
takdirde, kendisine zimmetlenen ürünü ayıpsız olarak iade etmek zorundadır. Bu durumda marka
elçisi, her ne ad altında olursa olsun, PT'den hak, alacak ve tazminat talebinde bulunamaz.
Kötüye Kullanım
Marka Elçiliği kural ve koşullarını ihlal eden, imkanlarını kötüye kullanan veya
aktiviteleriyle ilgili yanlış bilgi vererek avantaj elde etmeye çalışan marka elçileri, bu
tür eylemlerinden dolayı yasal müeyyidelere maruz kalabilir, tazminat ödemek zorunda
kalabilir ve PT tarafından marka elçiliği yetkilerine son verilebilir. Bu durumda marka
elçiliği derhal feshedilecek olup, PT olası zarar için tazminat ve benzeri hukuki-cezai
haklarını saklı tutmaktadır.
Değişiklik Hakkı ve Sorumluluğun Sınırlandırılması
PT, "Marka Elçiliği" programını ve/veya program kapsamındaki iş birliğini istediği zaman
tamamen veya kısmen değiştirme ya da yürürlükten kaldırma hakkını saklı tutar. PT, bildirim
kanalları üzerinden değişiklikleri duyurduktan sonra bu kurallar tüm marka elçileri için
bağlayıcı olacaktır. Marka Elçiliği programındaki her türlü tasarruf yetkisi münhasıran
PT'ye aittir.
İşbu program koşullarının ihlali durumunda sorumluluk, oluşan doğrudan maddi zararlarla
sınırlı olup, dolaylı maddi-manevi zararlar bakımından PT hiçbir sorumluluk kabul etmez.
Hukuki Şartlar
İşbu Marka Elçiliği programının yorumu, uygulanması ve ihtilafların çözümü Türkiye
Cumhuriyeti kanunlarına tabi olup uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul MERKEZ Mahkemeleri ve
İcra Daireleri yetkilidir.